2009. január 25., vasárnap

Mindenki ajándéka

7.5x7.5 cm-es négyzeteket vágtam  kék és zöld mikrokordból. Ebből állítottam össze egy 5x4-es előlapot. Kockás anyagokat készítettem elő a dekoráláshoz, de bevallom fogalmam sem volt előre, hogy mi fog belőle kisülni. 


Aztán jött ez a "nyakkendős" minta, nem tudom ti milyen néven ismeritek, nem sokszor alkalmaztam eddig... 



A biztonság kedvéért vágtam fel előre kockás anyagból keskeny ferdepántokat ( 3 cm-es félbevasalva ), hogy végső esetben, az mindig kihúz a bajból. 

Először egyenes vonalakban gondoltam felvarrni őket, végül kanyarodni keztek.

A táska előlapját négy negyedben varrtam össze, hogy ne veszítsem el a fonalat. Így mindegyik negyedbe került ebből a "nyakkendős" mintából, meg az ívekről is próbáltam nem megfeledkezni.

Végül összeállt, s lett belőle egy 24x30 cm-es előlap.

Igazodva a már kialakult geometrikus formákhoz, egy élénk türkiz cérnával megsteppeltem.

A hátlapon is visszaköszön az előlap figurája.

Miután kiszabtam az egyéb táskarészeket ( fül, táska oldala, cipzár bevarrás tartozékait,  bélés, belső zseb)- kezdődhetett a táska összeállítása.

A zipzárt két fülecske segítségével varrom a táska bélésébe. Nem tudom, hogy ez nektek újdonságnak számít-e, vagy ti is így csináljátok?!



Remélem a képek kárpótolják, a hiányos és néha zagyva szövegelésemet ( nagyon rosszul tudok magyarázni, inkább csinálom, mind mondom típus vagyok...)


Összeállt a bélés.

A külseje szintén.
A kettő egymásba fordítva, a táska szájánál összevarrva. A bélésen hagyok egy kis lyukat, ahol az egészet kifordítom. Természetesen a füle közé van téve ( nem kifelejteni, mert akkor jöhet a bontás ).
Aztán kifordulva, a száját keskenyen letűzve, már itt is van a táska. Hurrá, elkészült!
Néhány fotó, ami előlről és hátulról is mutatja. Most látom, hogy a füléről nem esett szó, abba is tettem egy kis játékosságot:)))

Kérdezzetek, ha valami nem világos!!!
 
Itt a végén egy kis reklámot szeretnék a fiam boltjának. PEPITA boltjában találtok kord egységcsomagokat, amihez kockás anyagokat is csomagolt. Ha valaki az otthoni rengeteg anyagkészletéből nem találna a táskához  valókat, akkor nézzetek be hozzá!!! Nagy lelkesedéssel rendezgeti a boltját, több-kevesebb sikerrel.

13 megjegyzés:

HEra írta...

Még hogy nem Colettes! Szerintem 100ból egynek jutna eszébe, a négyzeteket kockás ívekkel még megbolondítani...:) Ez is gyönyörű!
Csendben jegyzem meg én is lestem, csak már másik játékban érdekelt vagyok, úgy járja a többiek is "hozzádférjenek" :) Én is szeretlek! :)

Edige írta...

Nagyon szép lett és jó a leírás is. A zippzár bevarrást kicsit még emésztem, de majd ha kipróbálom, akkor biztos minden megvilágosodik... Köszönöm!

KicsiKató írta...

Köszönjük ezt a remek kis tutorialt!!!!!

SzErika írta...

Kedves Colette! Ez a leírás egy igazi vigaszdíj!!! Közönöm

Ili írta...

Gratulálok Helennek a nyereményhez.
Neked, meg a gyönyörű ajándékodért, a jó lelkedért.
Köszönöm a bemutatót, nagyon szépen és érthetően elmagyarázod a táska készítés folyamatát.
Szívesen néznélek szép csendben egy héten át, hogy készülnek csodálatos alkotásaid. Én így tudok mindent a legjobban megtanulni.

AudreyN írta...

Köszönöm, ez igazi ajándék! Pont a napokban járt a fejemben ez a minta, hogy jó lenne az egyik ajándékba készülő táskához. Mivel nem volt róla leírásom, így más mintával kezdtem hozzá, de mivel nincsenek véletlenek megkaptam Tőled. :-) Köszönöm.

Szilvi írta...

Gratulálok a nyertesnek!
Azért én is kaptam Tőled ajándékot, Te írtad az első megjegyzést a "Kockás világba"!Rendkívül boldoggá tettél vele, nem is számítottam rá, azt hittem rosszul látok!Köszönöm!Szeretnék én is kedveskedni valamivel, a héten nézzél be hozzám!
Mindenkit szertettel várok, a Kockás világba,aki szereti a "bütykölést".Még csak most indultam, de tele vagyok ötletekkel!

Abile írta...

Gratulálok Helennek, igazán szerencsés!
Köszönjük szépen a részletes leírást. Ez az, amit szerintem nem lehet tanulni... a játékosság és a merészség keveréke! Szuper, hogy ezekkel Te rendelkezel! :o))

foltoska írta...

Köszönöm az ajándékot, a leírást erről a szintén gyönyörű táskáról. Sok erőt, ötletet a továbbiakhoz!

Colette írta...

Csarab, igazoltan voltál távol, nagyon köszönöm:)))

A cipzárról még annyit, hogy szerintem csak annyi a különbség, hogy ti általában a cipzárt varrjátok a szájánál lévő anyag és a bélés közé, én pedig egy olyan pántot, amibe már előre bevarrom a cipzárt. Nekem ez egyszerűbb és átláthatóbb, de lehet, hogy első látásra bonyolultnak tűnik. Egy fontos dolog valóban lemaradt, de a képeken jól kivehető, hogy ez a cipzárt tartó csíkocska, kb.5-6 cm-rel rövidebb, mint a táska szája, így fog készen szépen állni. Legalább olyan rosszul magyarázok, mint a BURDA:(((

...tiktakro... írta...

Thank you,Colette, for this amazing tutorial. You make my day and also make me wish to sew quickly a bag like this. I admire all your work...but you already know this ;))You are such an wonderfull artist !

Timici írta...

Helennek hatalmas gartula a nyerményhez, ami nagyon szép lett:o) a képes beszámolót én is nagyon köszönöm, jó volt végignézni.:o)

Ela írta...

Felicitari! Un tutorial foarte frumos explicat!
Ela

Rendszeres olvasók

Számláló