2010. február 2., kedd

Nincs megállás



Túl sokat agyaltam a kidolgozásán, de végül elkészült. Darabokban már mutattam, ő Anya az " Anya és
lánya" párosból. Egy vatelinre megkukacolt bélést kapott mágneszárral. A füle is kötött, de vatelinhurkát húztam bele, mert nem tetszett kitömés nélkül ( így meg egy kicsit merev lett). A bélést kézi varrással dolgoztam hozzá a kötött táskakülsőhöz. Egy masszív táska lett a végeredmény, ez nem fog megnyúlni használat közben:-)))



Ma egy kedves blogos barátnőmtől BARBITÓL, kaptam egy csomagot. Itt is had köszönjem meg kedvességed és figyelmességed:-)))
 Benne egy csoda fonal maradéka bújt meg. Barbi buzdított, hogy próbáljam ki ezt a gyapjúfonalat, amiből az elkészült darbokat mosással kell filcesíteni.
Nem tudom, hogy pontosan mi a magyar elnevezése ennek a technikának, külföldi oldalakon sok ilyen táskát, kalapot, öltözékkiegészítőt láttam már.
Nem tétlenkedtem, annyira kiváncsi voltam a végeredményre. Addig kötöttem, amíg a fonal tartott, talán egy méternyi maradt az összedolgozás után:-)))
Aztán indítottam egy 40 fokos mosást, és egy anyagba csomagolva a ruhák közé tettem. Elsőre nem ment olyan sokat össze, 12x12 cm-es volt és 10x10 cm-es lett. Csináltatok már ilyet? Hányszor mossam még ki, hogy klassz filces legyen? No és elég a 40 fok vagy esetleg 60 fokon próbáljam?
Ha van tapasztalatotok, akkor írnátok róla? Előre is köszönöm!
A mosás utáni képet, majd holnap mutatom, mert közben besötétedett:-)))


És ha valakinek a figyelmét elkerülte volna, akkor 2010-es évben is indulnak a TEXTILES ALKOTÓNAPOK, ahová minden érdeklődőt nagy szeretettel várunk!

Posted by Picasa

9 megjegyzés:

Kicsoda írta...

ez tenyleg gyonyoru fonal! a 40 nagyon keves, nekem meg a 60 sem volt eleg, bar az elvileg az mar jo. Erdemes egy torolkozot tenni a filcesitendo dolog melle, mert nem csak meleg, de fizikai sikalas is kell neki. de az is van, hogy nemelyik gyapju nem filcesedik, azt hiszem ez a kezelestol fugg talan. en foztem az enyemet, mikor festettem es semmi nem tortent vele.

Feszter írta...

Nagyon szépek lettek, a kis szütyő kölönösen tecc! A hőmérsékletet nem tudom, de a fizika behatás tényleg kell. Corinnánál azt olvastam, hogy teniszlabdát kell mellérakni, és az "ütögeti". (http://www.cornit.info/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=19&lang=hu)

Zsófi írta...

Ha meg van a papírja, akkor azon rajta van ennek a fonalnak a filcesítése. De a külföldi lapokon azt írják, hogy ha nem vagy elégedett, akkor újra ki kell mosni 40 fokon.

Viszont kézzel is meg lehet csinálni: szappannal kell dörzsölni langyos vízben (mint nemez-készítéskor, és a "nemez"-re rákeresve rákereshetsz a magyar tradicionális módszerekre is.) A legkisebb gyerek biztos örülne egy kis pancsolásnak. :-)

Ildikó írta...

Ez a kötött tatyó, no és a gombja... Nagyon szép lett. Ha jól láttam a "fedelet" filccel alábélelted. Nem áll fenn az a veszély, hogy a bélelt szakaszon egyszer csak kibujkálnak a vlies pöszmöszei? Ha le van steppelve, akkor ez elegendő? Megtetszett a lányomnak és manufaktúráztatni akar, ezért gyűjtöm az infókat. Köszönöm előre is a segítséged. Napsütéses, alkotó szép napokat kívánok.

Colette írta...

Kicsoda: meseszép:-)))))
Köszi a tanácsot, nem mertem elsőre a 60 fokot ráengedni:-)))

Kökörcsin: köszi az infót, megnézem!

Rózsaszín pöttyök: széndékozom még többször mosni, mert Barbi is azt tanácsolta, hogy fokozatosan tömörítsem:-)))

Ildikó: ebből semmi nem fog kibújni:-))) Jól meg van kukacolva, a kötés olyan tömör, mint a fene, vatelinben pedig nem szöszmöszöset használok:-)))
Jó munkát!!!
Strapabírása vetekszik a kord táskáimmal:-)))Persze nagyon igyekeztem ám:-)))

babobead írta...

Én volt, hogy 3-4 mosást is igénybevettem, hogy a megfelelő méretűre tömörödjön. Ha nem nagyon tömöd meg a gépet, vagy raksz bele tényleg vmit ami ütögeti (nálunk mindig van épp tornacipő vagy vmi kemény)akkor gyorsabban összemegy. Viszont a mamuszoknál ezt használtam ki, hogy ne legyen túl kicsi. Addig mostam míg pont jó lett a lábakra.Kíváncsian várom a fényképet.puszi

Zsófi írta...

Szeretnélek megajándékozni a Kreatív blogger díjjal. Ha elfogadod. :-)

krisz írta...

Én is teniszlabdát szoktam mellé dobni meg kb fele annyi mennyiséget töltök be a gépbe.Meg nem tudom van-e száritód én a száritógépbe is beteszem,ha a mosástól nem is,de attól teljesen befilcesedik.

Ábrahámné Éva írta...

Szia Nikolett
A filcesedést egy nem megfelelő hőfokon mosott gyapjú fonal vagy anyag összemenését jelenti .
Ez a dolog az én szemembe elrontott mosási eredmény !
Szóval minél nagyobb hőfokon mosod ki annál kisebb és tömörebb lesz ,
ha neked úgy tetszene akkor mosd ki legalább 60-fokos vízben .
üdv;abeva

Rendszeres olvasók

Számláló